Diş Eti Hastalıkları

Diş eti hastalıkları tedavisi
Diş eti sağlığının korunması oldukça önemlidir. Lütfen yazımızın tamamını okuyunuz.

Ankara Periodontoloji

Diş eti hastalıkları dünya üzerinde en yoğun görülen hastalıktır. Tüm insanların %99 un`da, hayatlarının bir safhasında görülür. İlk belirtisi diş etlerin kanama kızarıklık ve şişliktir. Böyle bir durumda derhal diş hekimine başvurulmalıdır. İlk anda yapılan tedavi sayesinde problem kemiklere yansımadan çok rahat bir şekilde giderilebilir. Diş eti hastalığı ağzımızda çürük olmasa dahi ağız kokusunun en büyük nedenlerinden birisidir. Basit bir diş temizliği ile ağız kokusu sorunu çok rahat bir şekilde ortadan kaldırılabilir.

Yanlış fırçalama da diş taşı oluşumunun sebeplerindendir. Hatalı fırçalama ile diş yüzeyinde biriken gıda artıklarını diş eti ceplerine itmemiz mümkündür. Bu nedenle diş hekiminize danışarak doğru diş fırçalama yöntemini öğrenmek gereklidir. Bunun yanında diş hizalarımızda bir bozukluk çapraşıklık varsa bu günlük uyguladığımız temizliğe engel oluşturduğu için diş eti problemlerine neden oluşturabilir. Diş hekiminiz diş dizilimini düzeltecek önlemler alarak problemin önüne geçebilir.

Diş Eti Hastalığının Tedavisi

Bahsettiğimiz problemlerin hangi aşamasında olursak olalım bir an önce diş hekiminize başvurulmalıdır. Eğer ilk aşamalardaysak diş temizliği yapılarak ve doğru diş fırçalama yöntemi öğrenilerek hastalığın ileri aşamalara geçmesi önlenebilir.

Eğer bunlar yapılmazsa, oluşan diş taşları, diş fırçalama ile giderilemeyeceği için zamanla kemik yıkımı ve ilerleyen aşamalarda diş kayıplarına neden olmaktadır. Elbette bunlarında cerrahi olarak tedavileri mümkün ancak önemli olan düzenli kontrol ve doğru ağız bakımıyla bu aşamalara geçmemektir.

Ultrasonik kavitron yardımı ile detertraj işlemi yapılır. (Diş taşları ultrasonik titreşimler ile dişten ayrılır, diş zarar görmez.) Dişin yüzeyindeki plak tabakası ve lekelenmeler polisaj işlemi ile giderilir.

İleri vakalarda panoromik röntgen alınarak kemik desteğinin azaldığı bölgeler kürete edilir. Diş eti ceplerine lazer uygulanarak bakteriler en aza indirilir.

diş-eti

Diş Eti Hastalıklarının Aşamaları

Birinci Aşama;

Gingivitis (Diş Eti İltihabı)

En erken görülen semptomdur. Diş diplerinde biriken plak sonucu bölgeye yakın diş etlerinin iltabıyla başlar. Diş ipi kullanılmadığı ve yanlış fırçalama ya da fırçalamama nedeniyle diş etlerinde kızarıklar ve kanama görülebilir. Tüm ağız içerisinde ya da bölgesel olabilir. Bunu daha çok o bölgeyi fırçaladığımızda ya da yemek yerken yediğimiz gıdaların o bölgeye teması sonucu kanama olarak gözlemleriz. Bazen de kanamayı fark etmesek de hafif kan tadı alırız. Bunlar bizler için belirleyici sebeptir. Bu aşamada yapılacak müdahalelerle çok daha kolay şekilde geriye döndürülebilir. Dokular çok daha hızlı bir şekilde ilk haline çevrilebilir.

İkinci Aşama;

Periodontitis

Bu aşamada periodontal lifler dediğimiz kemiği diş köküne bağlayan bağların itihaplandığı ve hasar gördüğü için hastalık  diş eti çizgisinin altına doğru ilerler ve diş diplerinde oluşan cepler derinleştikçe problem hızla büyür. Bunun sonunda bölgesel kemik kayıpları görülür. İleri cerrahi yöntemlerle periodontolog tarafından bu problem büyük oranda giderilebilir. Fakat daha uzun soluklu tedavi  ve ekstra kemik tozu gibi işlemler gerektirir.

Üçüncü Aşama;

İlerlemiş Periodontitis

Atık son aşamaya gelmiş durumdur. Böyle bir durumda dişler çok sallandığı için hasta dişlerini rahat kullanamaz. Ağız içinde yaygın bir enfeksiyon vardır. İleri cerrahi tedavilerle dahi dişler kurtarılamayabilir. Böyle bir durumda bu dişleri çekmek gerekebilir.

diş eti hastalıkları

Diş eti rahatsızlıklarını önemseyiniz ve tedavisini geciktirmeyiniz.

Muayene ve Tedavi İçin Bizi Arayın:   0 312 385 31 13