Kanal Tedavisi

Kanal tedavisi, Endodonti uzmanları tarafından dişin merkezinde bulunan iplik şeklindeki pulpa adı verilen dokunun çıkarılma işlemidir. Zarar gören pulpa bulunduğu yerden çıkarıldıktan sonra kalan boşluk titizlikle temizlenip yeniden şekillendirilerek doldurulur. Kanal tedavisi ile diş çekilmesine gerek kalmadan dişin kurtarılması büyük ölçüde sağlanır. Fakat kanal tedavisine kesin çözüm olarak bakılmamalıdır. Ağız ve diş bakımına özen gösterilmeli ve düzenli diş hekimi muayenesiyle dişin durumu kontrol altında tutulmalıdır.

kanal tedavisi
Dis-sinirleri

Kanal Tedavisine Ne Sebep Olur?

• Çatlamış diş,
  • Derinleşmiş çürük kanal tedavisine sebep olur.

Kanal Tedavisi Nasıl Yapılır?

Dişin durumuna göre bir veya birden fazla seansta tamamlanan kanal tedavisi işlem basamakları aşağıdaki gibidir.

• Diş ve diş çevresi dokular anestezi ile uyuşturulur ve işlem sırasında ağrı hissini ortadan kaldırır.
  • Dişte önceden yapılan dolgular ve restorasyonlar varsa dişten uzaklaştırılır ve çürük diş dokusu temizlenir.
  • Dişin üst kısmından pulpaya ulaşılır.
  • Kanal tedavisine özel diş el aletleri kullanılarak pulpa ve artıklar kanaldan çıkarılır.
  • Diş yapısına uygun kanal boyu belirlenir.
  • Eğeler ile kanal şekillendirilir.
  • Açılan boşluk titizlikle temizlenir.
  • Kanal içi dolgusu yapılır.

Kanal tedavisi, işlem gerektiren dişin durumuna bağlı olarak (apse veya iltihaplanma durumu) dişe geçici dolgu yapılarak kanal tedavisinin tamamlanması diş ve diş çevresi dokuların iyileşmesinin ardından tamamlanır. Bu süre kişiden kişiye değişse de ortalama 1 haftadır.

Kanal Tedavisi
diş kökü

Kanal Tedavisi Sırasında Ağrı Hissedilir Mi?

Kanal tedavisi dişin sinirleriyle doğrudan ilgili olduğundan işlem öncesinde lokal anestezi uygulanarak ağrı hissi önlenmiş olur.

Kanal tedavisini tamamlayan uzman diş hekiminin titiz çalışması ve kişinin kanal tedavisi sonrası ağız ve diş bakımını aksatmaması kanal tedavisi uygulanmış dişin kullanım ömrünü arttıracaktır.

Kanal Tedavisinin Yenilenmesi

Kanal tedavisi sonrasında çok sık karşılaşılmasa da kanal tedavisi uygulanmış bölgede ağrı meydana gelebilir. Bu ağrı yan dişlerden kaynaklı yeni bir çürükten veya kanal tedavisi uygulanmış dişte enfeksiyon meydana gelmesi kaynaklı olabilir. Bu gibi durumlarda çürük dişlerin dolgu tedavileri tamamlanır. Eğer ağrı kaynağı kanal tedavili diş ise kanal tedavisi tekrarlanarak ilgili dişi ağızda tutmak mümkündür.

kanal tedavisi

Ankara Çayyolu Diş Kliniği olarak Kanal Tedavilerinizi sedasyon – yarı uyku halinde tedavi şeklinde planlayarak konforlu ve sağlıklı bir şekilde tamamlamak için bizlere ulaşabilirsiniz. Sedasyon – yarı uyku halinde tedavi hakkında detaylı bilgi almak için lütfen tıklayınız.

Sedasyon ile kanal tedavisi

Daha önceden yaptırılan kanal tedavisi uygulanmış dişe tekrar kanal tedavisi uygulanıp işlem ömrünü uzatmak mümkündür.