Ağız Kokusu Neden Olur?

Ağız kokusu ana semptomun kötü kokulu nefes olduğu bir ağız sağlığı sorunudur. Ağız içerisinde zararlı bakteriler gibi yararlı bakteriler de vardır. Bilinçsiz uygulanan ağız kokusu tedavisi sağlıklı bakterileri yok ederek diş çürümelerine yol açabilir. Oysa ki kokunun kaynağı tespit edilerek kalıcı ağız kokusu tedavisi sağlanabilir.

• Temizlenemeyen diş araları,
  • İltihaplı diş eti cepleri,
  • Ağız kuruluğu,
  • Uzun süreli açlık,
  • Ağız içerisindeki hastalıklar ve iltihaplar,
  • Kötü yapılmış protezler, köprülerin altına kaçan gıda artıkları da ağız kokusu nedenleri arasında sayılabilir.

Mide Sorunları Ağız Kokusu Yapar Mı?

Ağız kokusunun bir diğer sebebi ise sindirim kaynaklı mide sorunlarıdır. Reflü durumu söz konusuysa ağız kokusu kaçınılmazdır.

Normalde yemek borusu, mide arasında tek yönlü çalışan bir kapıdır. Eğer sağlam ise hastanın geğirme dışında yani bu kapının açılması dışında ağız kokusu olmaz.

Sindirim Sistemi Ağız Kokusu Bağlantısı

Ağız kokusu hakkında gözden kaçan bir diğer olay da sindirim sistemi hastalıklarıdır. Kişinin ağız kokusunun sürekli olması; diş ve kulak burun boğaz yönünden herhangi bir hastalığının olmaması, hasta şeker hastası ya da böbrek yetmezliği problemi yaşamaması durumunda sindirim sistemi mutlaka araştırılmalıdır.

Ağız Kokusunun Önüne Geçme

• Dişlerin düzenli olarak fırçalanması,
  • Dil fırçalanması,
  • 3 ayda bir diş fırçası değişimi,
  • Diş ipi kullanımı,
  • Düzenli diş hekimi ziyaretleriyle diş taşı oluşumunun engellenmesi ağız kokusunun önüne geçecektir.