Restoratif Diş Tedavisi

Restoratif Diş Tedavisi Nedir?

Diş doku ve yapısında meydana gelen hastalıkların tanı ve tedavisi ile ilgilenen diş hekimliği dalı Restoratif Diş Tedavisi’dir.

Restoratif diş tedavisi alt başlıkları;

• Diş çürüğü,
  • Dolgu,
  • Inley/Onley Dolgu,
  • Porselen lamina,
  • Zirkonyum kron,
  • Kanal tedavisi işlemleri şeklindedir.

Restoratif Diş Tedavisi

Çürük Diş Tedavisi

Diş Çürüğü

Diş Çürüğü Nedir?

Diş çürüğü; çoğunlukla dişin sert dokusu ve sert dokusu altındaki tabakaların, kök yüzeyini örten sert dokunun tahrip olmasından kaynaklanabilir. Yaş fark etmeksizin herkeste görülebilir.

Diş Çürüğü Belirtileri Nelerdir?

• Sıcak, soğuk ve tatlı hassasiyeti görülebilir.
  • Yemek yerken sızlamalar olabilir.
  • Diş ağrıları görülür.

Yukarıda sıralanan belirtilerin erken fark edilmesi ve tedavinin erken başlaması dişin sağlıklı yapısını korur. Ertelenen tedaviler diş kayıplarının oluşmasına neden olabilir.

Diş Çürüğü Belirtileri
Diş Çürüğü Önlenebilir Mi

Diş Çürüğü Önlenebilir Mi?

Düzenli ağız ve diş bakımı, diş ipi kullanımı, düzenli diş hekimi kontrolü ile diş çürükleri önlenebilir. Muayeneler sırasında görülen diş çürüğü erken fark edildiği ve tedavisine erken başlandığında diş kayıplarının oluşmasını engeller.

Dolgu Nedir?

Çürük nedeniyle zarar görmüş dişin yapısal işlevini geri kazandırmak için yapılan işlem Dolgu olarak adlandırılmaktadır. Dolgu ile diş büyük oranda kurtarılabilir fakat dolgu sonrasında diş ve ağız bakımının düzenli yapılması, diş ipi kullanılması ve düzenli diş hekimi kontrolü yaptırılması dolgunun ömrünü uzatır. Dolgu sonrasında gerekli bakım ve özen yapılmazsa diş çürüğü nüksedebilir, kanal tedavisine ihtiyaç duyulabilir ve daha kötü ilerleyen durumlarda diş kayıpları meydana gelebilir. Çürümüş dişin dolgusunu ertelemek bunlarla karşılaşmamıza yol açabilir.

Inley/Onley Dolgu Nedir?

Inley dolgu, diş çürüğünün normal dolgu ile kapatılabilmesi mümkün olan durumlarda fakat diş yapısı ve çürük boyutuna göre özel olarak üretildiğinden dişin iç kısmına yerleştirildiğinden daha avantajlıdır ve sıklıkla tercih edilir. Onley dolgu ise dişin üst kısmında bulunan çürüklerde tercih edilir. Onley dolgu da inley dolgu gibi dişin yapısına ve çürüğün boyutuna göre özel olarak üretilir.

Inley/Onley Dolgu Nedir
Porselen Lamina Nedir

Zirkonyum Kron Nedir?

Zirkonyum kron dişin küçültülerek kaplanması işlemidir. Zirkonyum kron estetik diş tedavisinde sıklıkla tercih edilen bir yöntemdir. Estetik diş hekimliğinde sağlam ve doku uyumunun yüksek olması oldukça önemlidir. Zirkonyum kronlar uygulama olarak sağlamdır ve doku uyumu yüksektir.

Porselen Lamina Nedir?

Porselen lamina uygulanacak dişlerin işlem öncesinde yalnızca ön yüzlerinin 0.3-0.7mm’si inceltilir ve sağlam diş dokusunun maksimum düzeyde korunması sağlanır. İnceltilen bölgeye porselen diş laminaları yapıştırılır ve işlem tamamlanır. Diş renk skalaları ile doğal dişinize en uygun renk tonu seçildiğinden doğal dişiniz ve porselen lamina arasında bir ton farkı görülmez.

Zirkonyum Kron Nedir

Kanal Tedavisi Nedir?

Kanal tedavisi, dişin merkezinde bulunan iplik şeklindeki pulpa adı verilen dokunun çıkarılma işlemidir. Zarar gören pulpa bulunduğu yerden çıkarıldıktan sonra kalan boşluk titizlikle temizlenmeli ve yeniden şekillendirilerek doldurulur. Kanal tedavisi ile diş çekilmesine gitmeden dişin kurtarılması büyük ölçüde sağlanır. Fakat kanal tedavisine kesin çözüm olarak bakılmamalıdır, ağız ve diş bakımına özen gösterilmeli ve düzenli diş hekimi muayenesiyle dişin durumu kontrol altında tutulmalıdır.

Kanal tedavisi ile ilgili detaylı bilgi almak için bağlantıya tıklayınız.

Kanal Tedavisi

Ankara Çayyolu Diş Kliniği olarak …. diş tedavilerinizi sedasyon – yarı uyku halinde tedavi şeklinde planlayarak konforlu ve sağlıklı bir şekilde tamamlamak için bizlere ulaşabilirsiniz. Sedasyon – yarı uyku halinde tedavi hakkında detaylı bilgi almak için lütfen tıklayınız.

Sedasyon ile kanal tedavisi

Restoratif Diş Tedavisi Hakkında Sık Sorulan Sorular

Daha önceden yaptırılan kanal tedavisi uygulanmış dişe tekrar kanal tedavisi uygulanıp işlem ömrünü uzatmak mümkündür.

Dişe yapılan dolgu tedavisinden sonra çürüğün sinire yakınlığına göre sızlama şikayetleri artabilir. Ama bu ağrının gece uyutmayan bir ağrı olması beklenmez.

Sızlamalar hafif ve anlıksa sıkıntı yoktur ve gün geçtikçe azalan bir ivme ile geçmesi beklenir. Hastanın uzun süren (1-2 saat) sızlamalarında ve gece ağrılarında hemen uzman diş hekimine gitmesi ve muayene olması gerekir.

Uzman diş hekiminin birinci önceliği hassasiyet gösteren dişi kurtarmaktır ve kanal tedavisine gitmeden dişleri tedavi etmeye çalışmaktadır.

Hastalar yoğun ağrı yaşamasına rağmen diş hekimi muayenesine gelmeyerek evde kendi yöntemleriyle ağrılarını dindirmeye çalışıyorlar. Bu gibi durumlar

Sigara dolaylı yollardan diş çürüğüne neden olur. Sigara tükürük akışını azalttığı için ağız içi doğal yollardan temizlenemez bu da dişin çürüme ihtimalini arttırır.