Çene Rahatsızlıkları

Çene Rahatsızlıkları Nedir?

Çene ekleminde ani bir etkiyle ya da fizyolojik olarak meydana gelen uyumsuzluk oluşması durumudur. Bu durum kişinin çiğneme, konuşma, yemek yeme, yutma ve mimik hareketlerini ağrılı hale getirebilir. Tedavisinin ertelendiği ve yapılmadığı durumlarda fonksiyon kaybına kadar gidebilen sonuçlar doğurabilir.

çene ağrısı
Çene rahatsızlıkları

Çene Eklemi Rahatsızlıklarının Nedenleri Nelerdir?

• Diş gıcırtdatma/sıkma (Bruksizm)
  • Parafonksiyonel rahatsızlıklar (Parmak emme, tırnak yeme, kalem ısırma…)
  • Tek taraflı çiğneme
  • Diş eksikleri
  • Hatalı protez işlemleri
  • Çene bölgesini etkileyen kazalar, travmalar
  • Nörolojik, psikolojik sorunlar
  • Anatomik bozukluklar
  • Hematolojik hastalıklar

Çene Eklemi Rahatsızlıklarının Semptomları Nelerdir?

• Kulakta veya çevresinde ağrı
  • Hassas çene kasları
  • Ağız açıp kapatma esnasında çeneden gelen sesler
  • Ağzı açma veya kapatma zorluğu
  • Esneme veya çiğneme sırasında ağrı
  • “kilitli”, “sıkışmış” veya “dışarı çıkmış” gibi hissettiren çene eklemleri
Çene eklem yapısını ifade eden görsel

Çene Eklemi Rahatsızlıklarının Tedavi Yöntemleri

Çene rahatsızlıklarının dental uygulamalarıyla yaşanan sorunlar ortadan kaldırılabilmektedir. Ortodontik tedavi, protetik restorasyon ve botoks uygulaması ile yaşanılan rahatsızlıklarda çözüme gidilir. Bunun yanı sıra gece uyurken takılacak yumuşak bir plak sıkıntıları büyük oranda ya da tamamen giderir.

Diş resmi

Ankara Çayyolu Diş Kliniği olarak çene rahatsızlıkları tedavilerinizi sedasyon – yarı uyku halinde tedavi şeklinde planlayarak konforlu ve sağlıklı bir şekilde tamamlamak için bizlere ulaşabilirsiniz. Sedasyon – yarı uyku halinde tedavi hakkında detaylı bilgi almak için lütfen tıklayınız.

Diş gıcırdatmasının/sıkmasının sebeplerinden biri günlük hayatta yaşanılan strestir. Öncelikli olarak stresten uzak kalmaya çalışmalısınız fakat bunu başaramıyorsanız bir diş hekimine görünebilirsiniz.

Uzman diş hekiminin muayenesi sonucu gece plağı tedavisine başlanabilir. Gece plağı diş gıcırdatmanızı/sıkmanızı önleyeceğinden sabah uyandığınızda yaşanılan çene ağrılarını ve çene ekleminden gelen sesleri büyük ölçüde rahatlatacaktır.

Gece plağının yeterli gelmediği durumlarda ise botulinum toksin (diş hekimliğinde botoks) tedavisine başlanabilir. Bu işlem çiğneme ve yüz kaslarına uygulanarak hastaların diş gıcırdatmasını/sıkmasını engellemektedir.

Diş gıcırdatması probleminde öncelikle gece plağı denenir, sorunun çözülmemesi durumunda çene botoksu uygulanabilir.